Dah lama sgt dah rasanya tak buka blog n publish sesuatu kt cni dek kekangan masa.. Memang btul masa mmg x menunggu kita.. 24 Jam yang Allah bagipun masih tidak cukup untuk menguruskan diri..Astaghfirullah..Perlu muhasabah diri kembali moga tidak terus terleka dengan arus dunia..

                   Alhamdulillah masih diberi peluang oleh Allah S.W.T utk terus menimba ilmu di peringkat yang seterusnya dan Alhamdulillah juga kerana dalam masa yang sama dapat peluang menjadi penjawat awam walaupun kontrak.  Tapi biasalah manusia tidak akan pernah dapat lari dari ujian hidup.. Bila dah memegang dua status iaitu mahasiswi dan pekerja time management kena betul..Itu lah yang sedang dipelajari sekarang tapi masih belum dapat nak "catch up" lg. Fokus kerja pelajaran ketinggalan..Fokus pelajaran...Rasanya tak de kot. Lebih fokus kepada bidang pekerjaan lagi setakat ini kerana masih baru dan banyak lagi yang perlu dipelajari lebih - lebih lagi berhadapan dengan bermacam-macam kerenah manusia..

Allahu Allah...

                  Bercakap tentang kerenah manusia ni, selama 5 bulan saya bekerja di sini, macam-macam ragam yang saya jumpa dan macam-macam benda yang dpat saya pelajari. Antaranya, walau setinggi manapun ilmu yang kita ada, jika tidak diamalkan akan memakan diri kita sendiri dan makin tinggi ilmu agama yang kita ada , makin kuat ujian yang datang. Kadang-kadang, kita marah n kutuk-kutuk orang tapi tak sedar apa yang kita marah dan kita kutuk tu kita pun buat juga malah lebih teruk lagi dan macam-macam lagi lah. Paling menyedihkan bi'ah yang diharap-harapkan itu tidak ada di sini walau berada di kalangan orang-orang yang bnyak ilmu agamanya. tak tahu mana silapnya.. Bukan mudah untuk menjadi pemimpin lebih-lebih lagi dalam usia yang muda dan 'wanita'. Ini lagi satu isu.. Salahkah wanita itu ke hadapan pada zaman sekarang.. Masih terus memikirkan jawapan yang sangat sesuai dengan waqi' kini.

                  Walaubagaimanapun.. kehidupan perlu diteruskan sebab kita tak bolah lari dari ujian. Apa yang mampu berdoa dan terus berdoa moga Allah mempermudahkan segala urusan ku dan sahabat-sahabat yang lain dalam terus menegakkan Syiar Islam ini..InsyaAllah..

                 Rasanya cukup dulu buat permulaan..Ada macam-macam cerita ingin di kongsikan tapi biarlah masa yang menentukan.. Akhir kalam..Semoga hidup kita semua akan sentiasa diberkati oleh Allah S.W.T. Ingat..Apapun, utamakan pandangan Allah daripada pandangan manusia...

Wallahu A'lam..


0 comments:

Post a Comment