Bila sebut imtihan shj tbe2 rse berdebar je. Itulh slh satu prkara yg plng ditakuti oleh insan yg bergelar pelajar. Namun kte suka atau tidak kita kne hdapi jgak imtihan krn imtihan itulah yg akn mnilai sjauh mne kefahaman kita spnjng kita belajar.

Oleh itu di kesempatan ini sy ingin mngucapkn slamat mngulangkaji plajaran kpd kwn2 yg akn mnghadapi imtihan..Moga kte semua akn najah insyaALLAH..tp kne ingt..niat blajar bkn krn imtihan ttp utk diamalkn dan utk disampaikan kepada orang lain bg mlahirkan generasi yg lebih bertamadun di masa akn dtg insyaALLAH..

Bukan itu sahaja malah dgn kjayaan kita ini lh yg akn mmbawa kegembiraan kpd ibu dan ayah kita. Bila kita kenangkn segala pengorbanan mereka sejak kita dilahirkan memang tidak terbalas hatta dgn wang yg berjuta-juta. Tetapi bila kita hadiahkn kepada kedua orang tua kita sebuah kejayaan, sedikit sbnyak terbalas sudah sgala pngorbanan mereka krn tidak ad yg pling mmbahagiakan mereka melainkn melihat anak -anak mereka berjaya. Mereka merasa bangga kerana telah berjaya mendidik anak-anak menjadi insan yang berguna.

Apa lagi sahabat sekalian, jangan hancurkan harapan kedua ibu bapa kita yg siang mlm berdoa agar anak-anak mereka menjadi insan yang berguna. Jangan sesekali izinkan air mata ibu bapa kita tumpah kerana kederhakaan kita atau kekecewaan mereka terhadap kita. Hargailah mereka selagi mereka ada di sisi kita..

Kepada family tercinta jga buat kwn2 yg jauh di tnh air jgn lupa doakn saya moga tenang mnghadapi fatrah ini dan akn berjaya. InsyaALLAH .. Allahumma najihna fil imtihan YA ALLAH.. Rabbi yassir wala tua'ssir ..Amiin (",)

0 comments:

Post a Comment